Aktivera ditt kort
Kom ihåg att du måste aktivera ditt nya bankkort efter att du fått hem det.
Aktivera ditt nya kort
Har du haft ett betal- och kreditkort eller bankkort, men har blivit av med det? Eller har du ett trasigt kort? För våra kreditkort beställer du ersättningskort, även kallat utbyteskort, genom att ringa Entercard. Våra bankkort kan du ersätta i internetbanken eller vår app.
Om du har blivit av med ditt kort måste du spärra kortet och polisanmäla det. Du kan spärra och ersätta ditt bankkort i internetbanken eller appen. Du kan även spärra kortet genom att ringa dygnet runt. Gäller både ditt bankkort och ditt betal-och kreditkort.
Ring 08-411 10 11 och spärra kortet (funkar även från utlandet)
Om du blivit av med ett Mastercard kreditkort så skaffar du ersättningskort hos Entercard. Om det gäller ett Mastercard bankkort så ersätter du det i internetbanken eller appen. Följ stegen för att beställa.
Om du blivit av med något av dina Mastercard betal- och kreditkort, eller det gått sönder, beställer du nytt genom att ringa EnterCard.
Om du är osäker på om du har ett kreditkort eller bankkort kan du se sammanställningen av våra kort inom Mastercard.
Kom ihåg att du måste aktivera ditt nya bankkort efter att du fått hem det.
Aktivera ditt nya kort
När du har beställt ett bankkort kan du följa din beställning i appen eller internetbanken.
Om du har glömt PIN-koden till ditt bankkort så hittar du information om den i internetbanken eller din app. Följ stegen.