Hoppa till textinnehållet

Trygghet och förtroende

Marie Djerf, privatrådgivare

För att du som kund ska kunna känna dig trygg när så har vi stor fokus på säkerhet och att ha säkra lösningar för alla våra tjänster. Men du själv har också en viktig roll. Att skydda dina  koder och personliga uppgifter. På så sätt skapar vi - tillsammans - en hög säkerhet.

  • Spärrhjälp

    Om du förlorat ett kort, ditt BankID eller din säkerhetsdosa är det viktigt att omedelbart spärra dessa.

    Spärrhjälp
  • Använd våra tjänster säkert

    Tänk på att använda våra tjänster på ett säkert sätt och att följa våra rekommendationer.

    Använd våra tjänster säkert
  • Skydda dig mot bedragare

    Skydda dig mot många typer av bedrägerier. Använd bankens säkerhetslösningar och ta del av våra tips och råd.

    Vanliga bedrägerier

Säker identifiering

När du använder våra tjänster behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Vi har tagit fram olika metoder för detta till våra olika tjänster.

Notiser vid Swish-ändring eller nytt BankID

I ett led att göra dig som kund uppmärksam på att en förändring sker i ditt Swishavtal eller ditt Mobila BankID kommer banken att skicka ut notiser till din bankapp som informerar dig om förändringen.