Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Trygghet och förtroende

Marie Djerf, privatrådgivare

Vi tillhandahåller säkra lösningar för alla våra tjänster så att du ska kunna känna dig säker. Men det är viktigt att även du hjälper till genom att skydda dina uppgifter. På så sätt skapar vi tillsammans en hög säkerhet.

  • Spärrhjälp

    Om du förlorat ett kort, ditt BankID eller din säkerhetsdosa är det viktigt att omedelbart spärra dessa.

    Spärrhjälp
  • Använd våra tjänster säkert

    Tänk på att använda våra tjänster på ett säkert sätt och att följa våra rekommendationer.

    Använd våra tjänster säkert

Hjälp oss förbättra säkerheten

Om du fått ett så kallat phisingmejl - ett "falskt mejl" där bedragare försöker få tillgång till koder - eller har upptäckt en säkerhetsbrist i någon av våra tjänster så är det viktigt att rapportera det.

Säker identifiering

När du använder våra tjänster behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Vi har tagit fram olika metoder för detta till våra olika tjänster.

Notiser vid Swish-ändring eller nytt BankID

I ett led att göra dig som kund uppmärksam på att en förändring sker i ditt Swishavtal eller ditt Mobila BankID kommer banken att skicka ut notiser till din bankapp som informerar dig om förändringen.