Spärra kort
Om du förlorat ditt kort är det viktigt att du spärrar det omgående. Läs mer om hur du gör.
Om du förlorat ditt BankID, ett kort eller säkerhetsdosan är det viktigt att omedelbart spärra dessa. Vi hjälper dig sätta en spärr på kortet, dygnet runt. Körkort spärrar du hos Transportstyrelsen.
Om du lämnat ut koder till säkerhetsdosan eller använt ditt Mobila BankID på uppdrag av någon annan kan du vara utsatt för ett pågående bedrägeri.
Om du blivit utsatt för bedrägeri så ska du alltid göra en polisanmälan på polisen.se eller på 114 14.
Det är alltid polisen som utreder brott. Vi bistår polisen i dessa utredningar.
Om du gjort en reklamation så får du alltid skriftlig återkoppling från oss.
Öppet dygnet runt.
Tips! Spara spärrnumret i din telefon så att du alltid har det till hands.
Du kan få hjälp med spärrning på ett bankkontor, om du till exempel blivit av med enheten där du har ditt Mobila BankID.
Om ditt körkort har kommit bort eller blivit stulet ska du anmäla det till Transportstyrelsen.
Har du tappat bort ditt pass behöver du spärra det hos polisen.
Ring 114 14 och spärra ditt pass.
Du kan ändra säkerhetskoden direkt i BankID-appen.
Inställningar > BankID med ditt namn > Ändra säkerhetskod
Ring 0123-129 00 eller kom in på ett bankkontor för att få ny kod till säkerhetsdosan.
Du skaffar ny kod till vår telefontjänst i internetbanken.
Övriga tjänster > Hantera telefontjänst