Hoppa till textinnehållet

Mobilt BankID

Med Mobilt BankID kan du snabbt och säkert legitimera dig digitalt, exempelvis när du ska swisha, deklarera och logga in i vår app.

Gillar du Mobilt BankID? Skaffa utökad användning

Med ett Mobilt BankID med utökad användning får du möjligheten att lägga till nya mottagare för betalningar och överföringar. Av säkerhetsskäl krävs att du använder en engångskod från ett kodkort för att aktivera utökad användning. Kodkorten skickas automatiskt till den svenska folkbokföringsadressen vid beställning av Mobilt BankID.

Behöver du hjälp?

Kika igenom vår lista med frågor och svar om Mobilt BankID. Vill du få personlig hjälp över telefonen? Varmt välkommen att ringa oss.

Villkor

Här hittar du villkoren för Mobilt BankID

  1. Vad är BankID?

    BankID är en e-legitimation, det vill säga en elektronisk legitimation. Du använder den till att styrka din identitet när du är ute på internet, till exempel på banken, hos Försäkringskassan eller CSN.

  2. Hur beställer jag Mobilt BankID till mina barn?

    Som vårdnadshavare behöver du besöka ett kontor för att beställa ett Mobilt BankID till ditt barn. Detta går inte att göra via internetbanken eller appen.

    Om ditt barn inte har behov av att logga in hos andra företag eller myndigheter kan du som vårdnadshavare beställa ett Mobilt SäkerhetsID i internetbanken eller appen. Läs mer om Mobilt SäkerhetsID.